به روز رسانی 7 مهر 98    


 


جک پارکینگی




مطالب کاربردی




راهنمایی برای خرید جک پارکینگی


امروزه جک پارکینگی یکی از ملزومات ساختمان ها شده است و کسی دیگر حاضر نیست از خودرو پیاده شود و درب پارکینگ را بازکند.جک پارکینگی بازار بزرگی دارد که در آن هم جک باکیفیت وجود دارد هم جک بی کیفیت.بنابراین برای خرید جک پارکینگی بهتر است نکاتی را بدانید تا شمارا برای خرید این محصول راهنمایی کند.
حتما قبل از خرید جک درب پارکینگ طول و وزن حدودی هرلنگه درب را به دست بیاورید ،زیرا دانستن طول و وزن درب اهمیت زیادی دارد و معمولا برای درب های باطول هر لنگه ۲/۵متر از شفت های متوسط و برای بیشتر از ۲/۵متر از شفت های بلند جک پارکینگی استفاده می کنند
همچنین اگر وزن هر لنگه درب تا ۳۵۰کیلوگرم باشد از جک های سبک وزن و بالای ۳۴۰کیلو از جک های سنگین تر استفاده میشود.مقدار تردد روزانه نیز در انتخاب جک پارکینگی بسیار موثراست ،برای تردد های بالای ۲۰واحد بهتراست از جک های درب پارکینگ هیدرولیک استفاده کنید که با فشار روغن کارمی کنند و در تردد های بالا داغ نمی کنند .اما برای ترددهای زیر ۲۰واحد می توانید از جک های پارکینگی الکتروموتور استفاده کنید.قیمت این جک ها بسیار ارزان تر هستند.با داشتن این اطلاعات و گذاشتن آن در اختیار کارشناس جک پارکینگ،میتوانید از مدل های مناسب که قابلیت انجام کارشما را دارند مطلع شوید.


حال برای انتخاب برند مناسب جک پارکینگی به یاد داشته باشید که از برندهایی استفاده کنید که شناخته شده باشند و شرکت خدمات دهنده آن معروف و مشخص باشد.
متاسفانه بعضی از فروشندگان جک پارکینگی برندهای تازه به بازار آمده را به عنوان برندهای خارجی فروخته که این جک ها کیفیت و کارایی مناسب را ندارند،بنابراین از برندی استفاده کنید که همه دراین صنف آن را بشناسند.بهتر است از شرکت ها خرید کنید،و تسویه حساب را بعد از اتمام کار انجام دهید تا درحین کار هزینه اضافه برای شما تراشیده نشود،خرید مستقیم از نصاب ها ممکن است درآینده شمارا برای دریافت خدمات به مشکل بیندازد،زیرا کسی نصاب ها را موظف به ارائه خدمات نمیکند اما شرکت ها موظف هستند خدمات بدهند.
نصب جک پارکینگ زمان زیادی نیاز دارد بنابراین منطقی نیست هزینه نصب رایگان باشد،زیرا مانند تلوزیون نیست که فقط سیم آن را داخل پریز بزنید.اگر فروشنده به شما گفت هزینه نصب رایگان است بدانید که هزینه نصب را بر روی جک کشیده است.

 

انواع جک های پارکینگی


جک پارکینگی الکترو مکانیک


جکهای پارکینگی الکترو مکانیک در واقع همان سیستم گیربکس مکانیکی میباشد که حرکت چرخشی را به حرکت خطی تبدیل می کند. مکانیزم حرکت این جک های بازویی رتو و چرخ دنده میباشد, رتور که داخل استاتور قرار دارد با خاصیت مغناطیسی حرکت میکند و چرخ دنده را که میتواند برنجی ویا پلاستیکی باشد میچرخاند .چرخ دنده هم که به شفت گیربکس متصل است حرکت چرخشی را به میل ماردان منتقل میکند و ان را میچرخاند.میل ماردان هم مانند یک پیچ بزرگ عمل میکند و مهره ماردان را که ان هم مانند یک مهره بزرگ ولی ثابت( برون چرخش)است را به جلو ویا عقب میراند .شفت استیل جک نیز که متصل به مهره ماردان است.با عقب و جلو رفتن مهره ماردان روی ماردان حرکت کرده و درب را باز و بسته میکند.



جک الکترومکانیک بازیی


جک های پارکینگی اتوماتیک الکترو مکانیکی قدرت مناسب و خوبی دارند و قیمت انها نیز در مقایسه با جک هیدرولیک پایین تر و به صرفه تر هستند و بیشتر نیز استفاده میشوند.اما نقطه ضعف این جک ها استفاده در منطق سرد سیر است (بیشتر از دمای 10- درجه)که عملکرد انها را مختل میکند که مهمترین دلیل ان هم سفت شدن گیریس داخل گیربکس و روی میل ماران میباشد که حرکت چرخ دنده و مهره ماردان را کند میکند و باعث میشود درب کامل با و بسته نشود.


جک پارکینگ هیدرولیک


جک درب پارکینگ هیدرولیک وسیله‌ای است که در آن نیرویی بر روغن موجود در یک استوانه کوچک وارد می‌شود. این نیرو سبب می‌شود که روغن غیر قابل تراکم به استوانه بزرگ منتقل شود. روغن به پیستون استوانه بزرگ فشار می‌آورد و باعث بلند شدن بار روی استوانه (مثلا ماشین) می‌شود. مکانیزم کار ماشینهای جرثقیل ، و غیره نیز چنین می‌باشد که در عین سادگی ، کار مفید زیادی با بازده بالا انجام می‌دهد.
در ساختمان جک پارکینگی هیدرولیک از این واقعیت استفاده می‌شود که روغن تقریبا تراکم ناپذیر است و نیروی وارد بر خود را منتقل می‌کند. فشار وارد بر پیستون کوچک عینا به پیستون بزرگ منتقل می‌شود و آنرا به طرف بالا می‌راند.



جک پارکینگ هیدرولیک

 
 
کارکرد جک‌های هیدرولیکی بسیار ساده است. در جک‌های پارکینگی هیدرولیکی از سیال که روغن است، استفاده می‌شود. مایعات تراکم‌پذیری بسیار ناچیزی دارند برای همین نیز سرعت جک‌های هیدرولیکی قابل کنترل است و از طرفی قدرت بالایی دارند. در جک درب پارکینگ هیدرولیک دیگر خبری از گیربکس نیست و بجای ان یک الکترو موتور 220 ولت فشار روغن را وارد سیلندر جک کرده و باعث باز و بسته شدن درب میشود.
جک های پارکینگی هیدرولیکی  برای ترددهای زیاد و درب های با وزن بالا استفاده می شود و یک برتری منحصر به فرد دارد آن هم این که در شهرهای سردسیری که جک های دیگر برای کارکرد مناسب مشکل دارند این جک که از روغن استفاده میکند بدون هیچ تغییر در عملکرد به کار خود ادامه می دهد، و تنها یک نوع ۲۲۰ ولت دارد. ایمنی دربهای اتوماتیک هیدرولیکی بسیار بالاست و این سیستم در برابر فشار متقابل مقاوم است و اگر با قفل برقی همراه شود درصد نفوذ پذیری را برای افرادی که ریموت کنترل ندارند را به تقریبا صفر می رساند.


 

 

 


قفل برقی درب پارکینگ



قفل برقی کله گاوی درب پارکینگ

استفاده از قفل برقی در کل امنیت ساختمان را بالا میبرد، اما برای کسانی که شاید نخواهند هزینه بیشتری برای اتوماتیک کردن درب پارکینگ کنند باید گفت که در بعضی مواقع قفل برقی ضروری نیست ودر بعضی مواقع حتما باید نصب گردد.
در دربهای دولنگه اگر طول هر لنگه از 1/5 متر بیشتر نباشد نیازی به نصب قفل برقی نیست  زیرا بازوی جک پارکینگی تا نزدیک مرکز درب امده و گشتاور بالایی ایجاد میکند و پشت درب را کاملا میگیرد ولی برای لنگه های بیشتر خیلی بهتر است که نصب شود اما در درب های تک لنگه که معمولا طول انها بیشتر از 2متر است حتما باید قفل برقی نصب شود  تا دور بودن سر جک اتوماتیک با ابتدای درب فضایی برای باز کردن لای درب ایجاد نکند.


خطراتی که در نبود قفل برقی ایجاد میشود:

اگر شخصی به هر طریقی بتواند وارد پارکینگ شود میتواند با یک اچار ساده جک پارکینگی را خلاص کند و درب را باز کند اما با وجود قفل برقی هنگام خلاص کردن جک ها،درب باز نمیشود.البته باید مراقب باشید که از قفل های بدون ضامن استفاده کنید تا با فشردن ضامن قفل ازاد نشود.
از قفل های ضامن دار برای درب ورودی حیاط استفاده میشو تا تردد راحت شود ولی برای جک درب پارکینگ پارکینگ باید از نمونه بدون ضامن استفاده شود.در مواقع قطع برق هم این قفلها خیلی راحت با کلید هایی که دارند باز میشود.

هل دادن وسط درب توسط سارق در لنگه های با طول زیاد میتواند فضایی را برای رد شدن یک نفر ایجاد کند.یکی از مشتریان که برایش کار خدمات پس از فروش انجام میدادم میگفت که دزدها با خودرو دنده عقب به لنگه رویی درب فشار اوردن و لای درب  را برای ورود نفر دوم باز کردن .


فیلم باز کردن درب پارکینگ بدون قفل

        باز کردن درب پارکینگ بدون قفل برقی
 
قفل برقی درب پارکینگ

قفل برقی کلونی جک درب پارکینگ

این قفل ها اکثرا ساخت کشور ایتالیا هستند و دارای بدنه ای از جنس گالوانیزه میباشند و قطعات درونی از جنس برنج است.در اول که این قفل ها معرفی شدند مورد استقبال مردم ایران قرار گرفتند ولی بعدها بدلیل مشکلاتی که داشتند از رونق افتاده و تقریبا از چرخه مصرف کاربران حذف شد.این قفل ها دارای زبانه چرخشی یا به اصطلاح زبانه کلنگی هستند که جهت نصب بصورت عمودی و افقی روی درب یک مزیت به شمار میروند.

از مزیت های مهم این قفل درب فلزی میتوان به مقاومت بسیار بالا اشاره کرد بطوریکه حتی در صورت تصادف ماشین با درب نیز مقاومت میکند و باز نمیشود. ولی دارای معایبی نیز هستند.نیاز به نصب دوباره و هزینه نگهداری بالا از معایب این قفل هست.مثلا در درب هایی که لولا قدیمی دارند به مرور زمان در اثر تغییر میلی متری در لولا ، این قفل ها نیز کار نمیکنند و باعث ایجاد مشکل برای مصرف کننده میشوند.و در برخی موارد نیز نیاز به سرویس کاری و بعضا نصب دوباره قفل روی درب پیدا میکنند. در کل با پیشرفت تکنولوژی این قفل ها تقریبا کم مصرف شده اند و خواهان کمی دارند.
 
قفل برقی کلونی درب پارکینگ



چشمی جک پارکینگی چیست؟


یکی از اجزای مهم برای جک پارکینگی، چشمی می باشد که به وسیله اشعه مادون قرمز فعالیت می کند. این چشمی برای تشخیص باز یا بسته بودن درب اتوماتیک و همچنین توقف درب در هنگام عبور غیرمعمول هنگام بازو بسته شدن درب، استفاده می شود.هنگامی که قصد اتوماسیون درب پارکینگ خود را دارید، نیاز است که پیشگیری های ایمنی لازم را نیز در نظر بگیرید. فتوسل های مادون قرمز جزء لازم و ضروری برای سیستم جک پارکینگی اتوماتیک می باشند. فتوسل ها و دیگر مکانیزم های حسگر برای تشخیص دادن و ردیابی کردن موقعیت های بالقوه خطرساز طراحی شده اند.
 
چشمی جک درب پارکینگ

فتوسل جک درب پارکینگ نوعی از تجهیزات امنیتی است که حضور یک شخص، ماشین یا شیء را در فضای میان درب ردیابی می کند. فتوسل ها به صورت یک جفت هستند که در کناره های درب نصب می گردند و یکی به عنوان فرستنده پرتو و دیگری به عنوان گیرنده آن عمل می کند که هر گونه قطع پرتو ارسالی از فرستنده نشانگر حضور یک مانع در فضای بین درب می باشد.
فتوسل در حقیقت یک نوع حس گر بدون تماس با مانع است که از طریق جاری ساختن یک دسته پرتو در سرتاسر عرض باز درب عمل می کند.
جلوگیری از خسارت: فتوسل جک پارکینگی موجب افزایش اطمینان و آسایش خاطر در زمینه سیستم ایمنی درب می گردد و از رخ دادن حوادثی زیانبار و صدمات ناشی از برخورد درب با ماشین یا شخص یا هر مانع دیگر جلوگیری می کند. فتوسل ها می توانند با یک کابل شبکه ولتاژ پایین به کنترل برد درب بازکن متصل شوند و برق مورد نیازشان تأمین گردد.

این سنسورها که اصطلاحاً چشمی نیز نامیده می شوند دارای دو قسمت جداگانه فرستنده (TX) و گیرنده ( RX ) می باشند .يك جفت ازاين سنسورها (گیرنده و فرستنده) در بیرون و يك جفت ديگر در فضای داخل در دو طرف در روبروی هم نصب می شوند . حداقل ارتفاع نصب 25 سانتی متر می باشد و آن ها را در محل هایی که امکان نصب روی دیوار نباشد بر روی پایه های خاصی نصب می نمایند طرز کار سنسورها به این صورت است که دستگاه فرستنده ( TX ) نور مادون قرمز را توسط یک دیود گالیم آرسنيد تولید و پخش می کند. این اشعه توسط یک فتودیود روی گیرنده ( RX ) دریافت می گردد .
فتوسل های مادون قرمز مدار ساده و ارزان قیمتی دارند ضمن آنکه از دقت عملکرد بالایی برخوردار هستند. از همین رو استفاده از آنها در تجهیزات مختلف الکترونیکی از جمله جک درب های اتوماتیک پارکینگ و راهبندها و اپراتور درب های شیشه ای مورد توجه قرار گرفته است.

 

 

 


ریموت کنترل جک درب پارکینگ

 

ریموت کنترل جک درب پارکینگ


ریموت کنترل های لرنینگ کد (Learning Code)



این نوع از ریموت کنترل های جک پارکینگی از آی سی EV1527 یا RT1527 یا FP1527 به عنوان انکودر در مدار فرستنده بهره می برند. در ریموت های جک پارکینگی کد لرنینگ یا کد لرن آدرس یک کد 20 بیتی است که می تواند 1 میلیون آدرس یکتا را ایجاد نماید. در ریموت های لرنینگ کد، آدرس منحصر به فرد به صورت نرم افزاری در تراشه 1527 وجود دارد و شما نیازی به تنظیم سخت افزاری این آدرس نخواهید داشت. در مدار گیرنده هم شما اثری از دیپ سوییچ یا روش های سخت افزاری دیگر برای تعیین آدرس گیرنده مشاهده نمی کنید. اما اگر آدرس فرستنده و گیرنده تغییر نمی کند چطور می توان ریموت را برای گیرنده تعریف کرد؟


بر خلاف گیرنده های فیکس کد که از یک دیکودر سخت افزاری برای دیکود کردن آدرس استفاده می کنند، در ریموت کنترل های کد لرن، اطلاعات دریافتی از ماژول RF توسط یک میکروکنترلر دیکود می شوند. معمولا در کنار میکروکنترلر یک حافظه ی EEPROM هم برای تعریف ریموت ها در نظر گرفته می شود. زمانی که شما قصد تعریف ریموت کنترل جدیدی را دارید، با فشردن یک دکمه دستگاه منتظر دریافت اطلاعات می شود در این زمان شما باید یکی از کلید های ریموت را فشار دهید. با انجام این کار میکروکنترلر بیت های مربوط به آدرس را در حافظه ی EEPROM ذخیره می نماید.

از این پس هر گاه شما کلیدی از این ریموت را فشار می دهید، میکروکنترلر آدرس  ریموت شما را با آدرس های موجود در حافظه مقایسه می نماید، در صورت موجود بودن آدرس ریموت شما در حافظه، آن گاه بیت های داده را پردازش می کند در غیر اینصورت آن را نادیده می گیرد.

 

ریموت جک درب پارکینگ هاپینگ کد


ریموت جک درب پارکینگ رولینگ کد یا (آن‌طور که در بازار شناخته می‌شود) هاپینگ کد، از الگوریتمی استفاده می‌کند که در مقابل حملات تکرار (Replay attack) مقاوم است. نوع حملاتی که در موارد قبلی ذکر کردیم از این نوع حمله بودند؛ یعنی یا با شنود و یا با سعی و خطا، تلاش می‌کردیم کد صحیح را بدست آوریم، ولی این نوع ریموت در مقابل این نوع حملات مقاوم است. اما چطور؟
چیپست HCS301، یک انکدر KeeLoQ می‌باشد که قابلیت کد‌گذاری داده‌های ارسالی را با استفاده از پروتکل KeeLoQ دارد.
سیستم کدگذاری KeeloQ، از یک کلید 64 بیتی برای رمزگذاری داده استفاده می‌کند. در واقع پروگرام شدن آی سی به خاطر تنظیم همین کلید است. کاربر می‌تواند کلید مورد‌نظر خود را برای داده‌های ارسالی توسط ریموت جک درب پارکینگ تنظیم کند، به صورتی که فقط گیرنده‌ی مورد‌نظر ما که کلید را دارد، قادر به دکد داده‌های دریافتی از ریموت باشد. اما این رمز‌گذاری چطور به بالا رفتن امنیت کمک می‌کند؟
کدهای ارسالی از سمت ریموت، دارای سه بخش مجزا هستند:

    بخش ابتدایی که طبق دیتاشیت 6 بیت است و حاوی 4 بیت وضعیت کلید‌های فشرده است و 2  بیت هم وضعیت ریموت را گزارش می‌کنند (مثل ضعیف شدن باطری).
    28 بیت ادامه، سریال ریموت است. این بخش‌ها کد‌گذاری نشده است و به‌راحتی می‌توان آن‌ها را شبیه‌سازی کرد.
    32 بیت بعد حاوی اطلاعات کدگذاری شده است. این 32 بیت باعث ایجاد تفاوت چشمگیری در امنیت این نوع ریموت‌ها شده است. کدگذاری با استفاده از 64 بیت داده‌ی ذخیره‌شده در EEPROM صورت می‌گیرد.

همان‌طور که در عکس فوق مشخص است، داده‌های کدگذاری شده، حاوی 16 بیت شمارنده و 10 بیت DISC (که خود شامل بیت‌های دیگری است) و 4 بیت هم وضعیت کلید‌های ریموت هستند. اما این داده‌ها چطور به امنیت کمک خواهند کرد؟

شاید مهم‌ترین بخش وجود شمارنده در داده‌های ارسالی از ریموت جک درب پارکینگ است. شمارنده با هر بار فشرده شدن کلید، یک واحد اضافه می‌شود. اگر کلید کدگذاری تنظیم شده باشد، هر گیرنده‌ای که داده‌ها را دریافت می‌کند، قادر به رمز‌گشایی بخش کدگذاری شده نیست و نمی‌تواند داده‌های آن را استخراج کند.



سروصدای جک پارکینگی
 

دلایل سروصدای جک پارکینگی


در انتخاب جک پارکینگی برای درب پارکینگ یکی از پارامترهایی که برای برخی از افراد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است صدای جک‌ها می‌باشد. این توجه به صدای جک‌ها در ساختمان‌های جنوبی  بیشتر می‌باشد. جکهای پارکینگی به دو دسته الکترومکانیک و الکتروهیدرولیک تقسیم می‌شوند که با مقایسه صدای این دو نوع بدون شک می‌توان گفت صدای جک‌های پارکینگی هیدرولیک بسیار کمتر از جکهای الکترومکانیک می‌باشد. بنابرین اگر صدای جک پارکینگی  برای شما حائز اهمیت بوده و توان مالی خرید جک‌های هیدرولیک را دارید انتخاب مناسبی می‌باشد.

اما قیمت بالای این جک‌ها باعث شده تا اکثرا رو به خرید جک‌های الکترومکانیک بیاورند. جک پارکینگی الکترومکانیک نیز در دو مدل ۲۲۰ ولت و ۲۴ ولت در بازار موجود می‌باشد که مدل ۲۲۰ ولت از صدای بیشتر و مدل ۲۴ ولت دارای صدای کمتری می‌باشد.
همه‌ی این موارد گفته شده برای افرادی بود که قصد خرید جک پارکینگی برای درب منزل خود را دارند. اما بسیاری نیز از این جک‌ها در درب منزل خود در حال استفاده هستند و به طبع به دلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی جک‌ها از صدای آنها نیز ناراضی هستند و قصد دارند تا راه کاری برای کاهش صدای جک پارکینگی بیاندیشند.


سال ساخت جک پارکینگی و نوع موتور

یکی از مواردی که باعث سر و صدای زیاد میشود موتور جک پارکینگی شما می‌باشد. بررسی کنید که اگر موتور جک شما قدیمی است باید انتظار داشته باشید که با یک موتور جاروبک‌دار طرف هستید که باید این جاروبک‌ها تعویض شوند. موتور جک‌های درب پارکینگ جدید بدون جاروبک هستند که باعث می‌شود گرمای کمتری ایجاد کند تا عملکردی با اصطحلاک و صدای کمتری نیز داشته باشند. بنابرین تعمیر موتور جک از لحاظ اقتصادی با صرفه تر از تعویض با موتورهای جدید میباشد اما تصمیم با شما.

بررسی صدا و تشخیص محل

در مرحله اول شما باید نوع صداها را تشخیص دهید تا مطمعن شوید این صدا از چه ناحیه‎ای است، تشخیص صدای بلبرینگها، چرخ دنده و صداهای ناشی از اصطکاک دو سطح فلزی بر روی هم می‌تواند کمک شایانی به شما در پیدا کردن ناحیه معیوب کند، بعد از تشخیص ناحیه از روان کننده به مقدار بسیار کم در ناحیه معیوب استفاده نمایید و اگر بهبودی در عملکرد مشاهده نکردید جک پارکینگی را از سیستم برقی خود جدا نموده و اقدام به باز کردن و بررسی چرخ دنده‌ها و بلبرینگ‌ها کنید. در صورتی که تخصصی در این زمینه ندارید تعمیر و تعویض قطعات را به همکاران فعال در زمینه سیستم‌های جک درب اتوماتیک واگذار نمایید.

تمیز نگه دارید

هرچیزی که وارد موتور، شفت، چرخ دنده شما شود باعث کند شدن و به صدا افتادن قطعات میشود، خاک، گرد و عبار و رطوبت دشمن جک پارکینگی شما هستند، پس با تمیز نگه داشتن جک درب پارکینگ خود عمر قطعات را بالا ببرید.

به طور کلی وقتی یک دستگاه که از ترکیب الکترونیک و الکترومکانیک تشکیل شده است و دارای حرکت مکانیکی نیز باشد دارای صدا هم هست پس انتظار بیصدا شدن از جک را نباید داشت و تنها با بررسی موارد ذکر شده مینوان از به صدا افتادن بیشتر و خرابی جلوگیری کرد. راه‌های دیگری نیز با توجه به نوع درب و ساختار محیط می‌توان برای کاهش صدا استفاده کرد مانند روغن و گریس زدن لولای درب و بلبرینگ چرخ ها در درب‌های ریلی.


 


جک پارکینگی شرکت سیماران

شرکت صنایع الکترونیک سیماران به عنوان یکی از معتبرترین شرکت های تولیدی طی سالیان متمادی در زمینه تولید صنایع الکترونیکی فعالیت داشته و پیوسته در خدمت به مصرف کنندگان ایرانی خدمات شایان توجهی را ارائه داده است.
سیماران همواره نامی آشنا در صنعت سیستم های حفاظتی و نظارتی بوده است. این شرکت، فعالیت خود را با تولید انواع آیفون تصویری آغاز کرد. یکی دیگر از محصولات تخصصی سیماران، انواع جک درب اتوماتیک بوده است. اولین جک های پارکینگی تولید شده در این شرکت، مدل فراز بود که با ایده برداری از جک های درب اتوماتیک پروتکو ایتالیا طراحی و ساخته شد. در ابتدای تولید این کالاها، از موتور های اصلی پروتکو استفاده می شد و پس از تحقیق کافی، سیماران دست به تولید موتور های جک ایرانی زد.

جک پارکینگی سیماران را به جرات میتوان با کیفیت ترین جک پارکینگی ایرانی دانست ، کیفیت ساخت بالا و بهره گیری از موتور قدرتمند ، گارانتی و پشتیبانی شرکت سیماران این برند را بهترین برند داخلی کرده است.همانطور که گفته شد شرکت سیماران محصولی با نام جک فراز سیماران را در گروه تولیدات خود قرار داده است که از نظر کیفیت و کارایی در رده ی محصولات بسیار خوب درب اتوماتیک و جک پارکینگی قرار گرفته است. این محصول به دو شاخه ی درب لولایی و درب ریلی تقسیم می شود که در مکان هایی که فضای کافی جهت باز و بسته شدن درب وجود داشته باشد، از درب های لولایی و در مکان هایی با فضای کم که امکان باز شدن درب به داخل وجود نداشته باشد، از درب با موتور ریلی استفاده می شود.

 

جک درب پارکینگ



جک درب پارکینگ را خرید کنید که در بازار شناخته شده اند و از خرید جک های درب پارکینگ که ناشناس هستند پرهیز کنید زیرا جک های ناشناس ممکن است کیفیت خوبی نداشته باشند و فروشنده انها را به اسم جک های پارکینگی خارجی بفروشد.این جک ها معمولا اسمهای خارجی دارند ولی ایرانی ویا چینی هستند ویا مونتاژ هر دو.بنابراین گول نامهای این جک هارا نخورید.جکهای پارکینگی الکترو مکانیک در واقع همان سیستم گیربکس مکانیکی میباشد که حرکت چرخشی را به حرکت خطی تبدیل می کند. مکانیزم حرکت این جک های بازویی رتو و چرخ دنده میباشد, رتور که داخل استاتور قرار دارد با خاصیت مغناطیسی حرکت میکند و چرخ دنده را که میتواند برنجی ویا پلاستیکی باشد میچرخاند

چرخ دنده هم که به شفت گیربکس متصل است حرکت چرخشی را به میل ماردان منتقل میکند و ان را میچرخاند.میل ماردان هم مانند یک پیچ بزرگ عمل میکند و مهره ماردان را که ان هم مانند یک مهره بزرگ ولی ثابت( برون چرخش)است را به جلو ویا عقب میراند .شفت استیل جک نیز که متصل به مهره ماردان است.با عقب و جلو رفتن مهره ماردان روی ماردان حرکت کرده و درب را باز و بسته میکند.جک درب پارکینگ هیدرولیکی  برای ترددهای زیاد و درب های با وزن بالا استفاده می شود و یک برتری منحصر به فرد دارد آن هم این که در شهرهای سردسیری که جک های دیگر برای کارکرد مناسب مشکل دارند این جک که از روغن استفاده میکند بدون هیچ تغییر در عملکرد به کار خود ادامه می دهد، و تنها یک نوع ۲۲۰ ولت دارد. ایمنی دربهای اتوماتیک هیدرولیکی بسیار بالاست و این سیستم در برابر فشار متقابل مقاوم است و اگر با قفل برقی همراه شود درصد نفوذ پذیری را برای افرادی که ریموت کنترل ندارند را به تقریبا صفر می رساند.

برای اتصال چشمی های جک درب پارکینگ از سیم دوزوج که چهار رشته است استفاده کنید.  در مدار فرمان های مختلف محل اتصال رله چشمی که همان NC و COM است متفاوت میباشد و ممکن است با نام  GND یا COM نیز باشد.
عملکرد این قفل ها به این صورت است که هنگام ریموت زدن ،مدار فرمان جک برقی پارکینگ یک پالس الکتریکی(معمولا قابل تنظیم )به قفل میفرستد و قبل از باز شدن جک ها قفل ازاد میشود.جهت اطمینان از بسته شدن قفل هم بیشتر مدار فرمانها اپشنی دارند که با ایجاد یک فشار نهایی در انتهای کورس بسته شو میتوان از قفل شدن درب اطمینان حاصل کرد.برای تعریف و کپی ریموت در مرحله اول شما نیاز به دانستن فرکانس یا طول موجی که ریموت اصلی روی آن فعال است دارید. برای دانستن این طول موج اگر شما دستگاه فرکانس یاب در دسترس داشته باشید بایستی ریموت اصلی را روی محل مخصوص که بر روی دستگاه مشخص شده است قرار دهید یکی از دکمه های ریموت اصلی را فشار دهید. در این هنگام طول موج ریموت اصلی شما بر روی صفحه دستگاه نشان داده خواهد شد.در داخل سرور یک برد بزرگ و اصلی قرار دارد که تمام قطعات روی آن نصب می شوند. بر روی این برد یک میکروپروسور طراحی شده که اطلاعات را از سیستم دریافت و پس از پردازش دستور نهائی را صادر می کند.
برای حذف کردن ریموت جک درب پارکینگ سرقت شده باید رسیور دستگاه را ریست کرد و ریموت های موجود را مجدد کددهی نمود. درصورت عدم آشنایی با نحوه ریست کردن رسیور و اقدام برای انجام این کار، ممکن است سایر تنظیمات مدارفرمان را تغییر داده و دستگاه غیرفعال شود. بنابراین از ریست کردن رسیور دستگاه اجتناب نمایید و با تکنسین های متخصص تماس بگیرید .