به روز رسانی 9 اسفند  1399


بهترین جک پارکینگی
 
 


جک درب پارکینگ






راهنمایی برای خرید جک درب پارکینگ

 
امروزه جک درب پارکینگ یکی از ملزومات ساختمان ها شده است و کسی دیگر حاضر نیست از خودرو پیاده شود و درب پارکینگ را بازکند.جک پارکینگی بازار بزرگی دارد که در آن هم جک باکیفیت وجود دارد هم جک بی کیفیت.بنابراین برای خرید جک پارکینگی بهتر است نکاتی را بدانید تا شمارا برای خرید این محصول راهنمایی کند.

حتما قبل از خرید جک پارکینگی طول و وزن حدودی هرلنگه درب را به دست بیاورید ،زیرا دانستن طول و وزن درب اهمیت زیادی دارد و معمولا برای درب های باطول هر لنگه ۲/۵متر از شفت های متوسط و برای بیشتر از ۲/۵متر از شفت های بلند جک در استفاده می کنند.

همچنین اگر وزن هر لنگه درب تا ۳۵۰کیلوگرم باشد از جک های سبک وزن و بالای ۳۴۰کیلو از جک های سنگین تر استفاده میشود.مقدار تردد روزانه نیز در انتخاب جک پارکینگی بسیار موثراست ،برای تردد های بالای ۲۰واحد بهتراست از جک های درب پارکینگ هیدرولیک استفاده کنید که با فشار روغن کارمی کنند و در تردد های بالا داغ نمی کنند .

اما برای ترددهای زیر ۲۰واحد می توانید از جک های پارکینگی الکتروموتور استفاده کنید.قیمت این جک ها بسیار ارزان تر هستند.با داشتن این اطلاعات و گذاشتن آن در اختیار کارشناس جک پارکینگ،میتوانید از مدل های مناسب که قابلیت انجام کارشما را دارند مطلع شوید.
حال برای انتخاب برند مناسب جک در به یاد داشته باشید که از برندهایی استفاده کنید که شناخته شده باشند و شرکت خدمات دهنده آن معروف و مشخص باشد.

متاسفانه بعضی از فروشندگان جک درب پارکینگ برندهای تازه به بازار آمده را به عنوان برندهای خارجی فروخته که این جک ها کیفیت و کارایی مناسب را ندارند،بنابراین از برندی استفاده کنید که شناخته شده باشند.بهتر است جک پارکینگ را از شرکت ها خرید کنید، و تسویه حساب را بعد از اتمام کار انجام دهید تا درحین کار هزینه اضافه برای شما تراشیده نشود،خرید مستقیم از نصاب ها ممکن است درآینده شما را برای دریافت خدمات به مشکل بیندازد،زیرا کسی نصاب ها را موظف به ارائه خدمات نمیکند اما شرکت ها موظف هستند خدمات بدهند.

حتما تصویر درب را از داخل پارکینگ برای کارشناس ارسال کنید تا در انتخاب جک و لوازم مورد نیاز شما را بهتر راهنمایی کند.

نصب جک پارکینگ زمان زیادی نیاز دارد بنابراین منطقی نیست هزینه نصب رایگان باشد،زیرا مانند تلوزیون نیست که فقط سیم آن را داخل پریز بزنید.اگر فروشنده به شما گفت هزینه نصب رایگان است بدانید که هزینه نصب را بر روی جک کشیده است.

اگرتعداد ریموتهای مورد نیاز شما زیاد است بجای ریموت اصلی از ریموت های چینی ویا ایرانی استفاده کنید زیرا ریموتهای اصلی قیمت بالایی دارند. اما با نصب یک رسیور رله به مدار فرمان جک در میتوانید به تعداد دلخواه ریموت ارزان قیمت کد دهی کنید.

برای مناطقی که قطع برق زیاد است از جکهای پارکینگ 24 ولت که قابلیت نصب باتری بکاپ دارند استفاده کنید که شامل دو عدد باتری 12 ولت میباشند که بهتر است هر کدام 7 امپر باشد.

نصب قفل برقی روی درب باعث امنیت بیشتری میشود تا در صوردت فشار درب از جهت بیرون لای دربها باز نشود.مخصوصا برای دربهای تک لنگه که طول درب زیاد است حتما باید از قفل برقی استفاده شود.

برخی از
آیفون های تصویری امکان باز کردن جک درب پارکینگ را هم دارند



 

انواع جک های پارکینگ


جک درب پارکینگ الکترومکانیک

 
جکهای پارکینگ الکترومکانیک در واقع همان سیستم گیربکس مکانیکی میباشد که حرکت چرخشی را به حرکت خطی تبدیل می کند. مکانیزم حرکت این جک های بازویی رتو و چرخ دنده میباشد, رتور که داخل استاتور قرار دارد با خاصیت مغناطیسی حرکت میکند و چرخ دنده را که میتواند برنجی ویا پلاستیکی باشد میچرخاند .چرخ دنده هم که به شفت گیربکس متصل است حرکت چرخشی را به میل ماردان منتقل میکند و ان را میچرخاند.

میل ماردان هم مانند یک پیچ بزرگ عمل میکند و مهره ماردان را که ان هم مانند یک مهره بزرگ ولی ثابت( برون چرخش)است را به جلو ویا عقب میراند .شفت استیل جک نیز که متصل به مهره ماردان است.با عقب و جلو رفتن مهره ماردان روی ماردان حرکت کرده و درب را باز و بسته میکند.



جک الکترومکانیک بازیی


جک های پارکینگی اتوماتیک الکترو مکانیکی قدرت مناسب و خوبی دارند و قیمت انها نیز در مقایسه با جک هیدرولیک پایین تر و به صرفه تر هستند و بیشتر نیز استفاده میشوند.اما نقطه ضعف این جک ها استفاده در منطق سرد سیر است (بیشتر از دمای 10- درجه)که عملکرد انها را مختل میکند که مهمترین دلیل ان هم سفت شدن گیریس داخل گیربکس و روی میل ماران میباشد که حرکت چرخ دنده و مهره ماردان را کند میکند و باعث میشود درب کامل با و بسته نشود.


جک پارکینگی هیدرولیک

 
جک درب پارکینگ هیدرولیک وسیله‌ای است که در آن نیرویی بر روغن موجود در یک استوانه کوچک وارد می‌شود. این نیرو سبب می‌شود که روغن غیر قابل تراکم به استوانه بزرگ منتقل شود. روغن به پیستون استوانه بزرگ فشار می‌آورد و باعث بلند شدن بار روی استوانه (مثلا ماشین) می‌شود. مکانیزم کار ماشینهای جرثقیل ، و غیره نیز چنین می‌باشد که در عین سادگی ، کار مفید زیادی با بازده بالا انجام می‌دهد.

در ساختمان جک پارکینگی هیدرولیک از این واقعیت استفاده می‌شود که روغن تقریبا تراکم ناپذیر است و نیروی وارد بر خود را منتقل می‌کند. فشار وارد بر پیستون کوچک عینا به پیستون بزرگ منتقل می‌شود و آنرا به طرف بالا می‌راند.



جک پارکینگ هیدرولیک

 
 
کارکرد جک‌های هیدرولیکی بسیار ساده است. در جک‌های پارکینگی هیدرولیکی از سیال که روغن است، استفاده می‌شود. مایعات تراکم‌پذیری بسیار ناچیزی دارند برای همین نیز سرعت جک‌های هیدرولیکی قابل کنترل است و از طرفی قدرت بالایی دارند. در جک درب پارکینگ هیدرولیک دیگر خبری از گیربکس نیست و بجای ان یک الکترو موتور 220 ولت فشار روغن را وارد سیلندر جک کرده و باعث باز و بسته شدن درب میشود.

جک های پارکینگی هیدرولیکی  برای ترددهای زیاد و درب های با وزن بالا استفاده می شود و یک برتری منحصر به فرد دارد آن هم این که در شهرهای سردسیری که جک های دیگر برای کارکرد مناسب مشکل دارند این جک که از روغن استفاده میکند بدون هیچ تغییر در عملکرد به کار خود ادامه می دهد، و تنها یک نوع ۲۲۰ ولت دارد. ایمنی دربهای اتوماتیک هیدرولیکی بسیار بالاست و این سیستم در برابر فشار متقابل مقاوم است و اگر با قفل برقی همراه شود درصد نفوذ پذیری را برای افرادی که ریموت کنترل ندارند را به تقریبا صفر می رساند.

 

 

 

 

قفل برقی درب پارکینگ



قفل برقی کله گاوی درب پارکینگ

 
استفاده از قفل برقی در کل امنیت ساختمان را بالا میبرد، اما برای کسانی که شاید نخواهند هزینه بیشتری برای اتوماتیک کردن درب پارکینگ کنند باید گفت که در بعضی مواقع قفل برقی ضروری نیست ودر بعضی مواقع حتما باید نصب گردد.
در دربهای دولنگه اگر طول هر لنگه از 1/5 متر بیشتر نباشد نیازی به نصب قفل برقی نیست  زیرا بازوی جک پارکینگی تا نزدیک مرکز درب امده و گشتاور بالایی ایجاد میکند و پشت درب را کاملا میگیرد ولی برای لنگه های بیشتر خیلی بهتر است که نصب شود اما در درب های تک لنگه که معمولا طول انها بیشتر از 2متر است حتما باید قفل برقی نصب شود  تا دور بودن سر جک اتوماتیک با ابتدای درب فضایی برای باز کردن لای درب ایجاد نکند.


خطراتی که در نبود قفل برقی ایجاد میشود
 
اگر شخصی به هر طریقی بتواند وارد پارکینگ شود میتواند با یک اچار ساده جک در را خلاص کند و درب را باز کند اما با وجود قفل برقی هنگام خلاص کردن جک ها،درب باز نمیشود.البته باید مراقب باشید که از قفل های بدون ضامن استفاده کنید تا با فشردن ضامن قفل ازاد نشود.
از قفل های ضامن دار برای درب ورودی حیاط استفاده میشو تا تردد راحت شود ولی برای جک درب پارکینگ باید از نمونه بدون ضامن استفاده شود.در مواقع قطع برق هم این قفلها خیلی راحت با کلید هایی که دارند باز میشود.

هل دادن وسط درب توسط سارق در لنگه های با طول زیاد میتواند فضایی را برای رد شدن یک نفر ایجاد کند.یکی از مشتریان که برایش کار خدمات پس از فروش انجام میدادم میگفت که دزدها با خودرو دنده عقب به لنگه رویی درب فشار اوردن و لای درب  را برای ورود نفر دوم باز کردن .
 

فیلم باز کردن درب پارکینگ بدون قفل

        باز کردن درب پارکینگ بدون قفل برقی

 
قفل برقی درب پارکینگ




چشمی جک پارکینگی چیست؟

 
یکی از اجزای مهم برای جک پارکینگی، چشمی می باشد که به وسیله اشعه مادون قرمز فعالیت می کند. این چشمی برای تشخیص باز یا بسته بودن درب اتوماتیک و همچنین توقف درب در هنگام عبور غیرمعمول هنگام بازو بسته شدن درب، استفاده می شود.هنگامی که قصد اتوماسیون درب پارکینگ خود را دارید، نیاز است که پیشگیری های ایمنی لازم را نیز در نظر بگیرید. فتوسل های مادون قرمز جزء لازم و ضروری برای سیستم جک پارکینگی اتوماتیک می باشند. فتوسل ها و دیگر مکانیزم های حسگر برای تشخیص دادن و ردیابی کردن موقعیت های بالقوه خطرساز طراحی شده اند.

 
چشمی جک درب پارکینگ
 
فتوسل جک درب پارکینگی نوعی از تجهیزات امنیتی است که حضور یک شخص، ماشین یا شیء را در فضای میان درب ردیابی می کند. فتوسل ها به صورت یک جفت هستند که در کناره های درب نصب می گردند و یکی به عنوان فرستنده پرتو و دیگری به عنوان گیرنده آن عمل می کند که هر گونه قطع پرتو ارسالی از فرستنده نشانگر حضور یک مانع در فضای بین درب می باشد.
فتوسل در حقیقت یک نوع حس گر بدون تماس با مانع است که از طریق جاری ساختن یک دسته پرتو در سرتاسر عرض باز درب عمل می کند.
جلوگیری از خسارت: فتوسل جک پارکینگی موجب افزایش اطمینان و آسایش خاطر در زمینه سیستم ایمنی درب می گردد و از رخ دادن حوادثی زیانبار و صدمات ناشی از برخورد درب با ماشین یا شخص یا هر مانع دیگر جلوگیری می کند. فتوسل ها می توانند با یک کابل شبکه ولتاژ پایین به کنترل برد درب بازکن متصل شوند و برق مورد نیازشان تأمین گردد.

این سنسورها که اصطلاحاً چشمی نیز نامیده می شوند دارای دو قسمت جداگانه فرستنده (TX) و گیرنده ( RX ) می باشند .يك جفت ازاين سنسورها (گیرنده و فرستنده) در بیرون و يك جفت ديگر در فضای داخل در دو طرف در روبروی هم نصب می شوند . حداقل ارتفاع نصب 25 سانتی متر می باشد و آن ها را در محل هایی که امکان نصب روی دیوار نباشد بر روی پایه های خاصی نصب می نمایند طرز کار سنسورها به این صورت است که دستگاه فرستنده ( TX ) نور مادون قرمز را توسط یک دیود گالیم آرسنيد تولید و پخش می کند. این اشعه توسط یک فتودیود روی گیرنده ( RX ) دریافت می گردد .
فتوسل های مادون قرمز مدار ساده و ارزان قیمتی دارند ضمن آنکه از دقت عملکرد بالایی برخوردار هستند. از همین رو استفاده از آنها در تجهیزات مختلف الکترونیکی از جمله جک درب های اتوماتیک پارکینگی و راهبندها و اپراتور درب های شیشه ای مورد توجه قرار گرفته است.

 

 

 


ریموت کنترل جک درب پارکینگ

 
ریموت کنترل جک درب پارکینگ


ریموت کنترل های لرنینگ کد (Learning Code)


 
این نوع از ریموت کنترل های جک پارکینگ از آی سی EV1527 یا RT1527 یا FP1527 به عنوان انکودر در مدار فرستنده بهره می برند. در ریموت های جک پارکینگی کد لرنینگ یا کد لرن آدرس یک کد 20 بیتی است که می تواند 1 میلیون آدرس یکتا را ایجاد نماید. در ریموت های لرنینگ کد، آدرس منحصر به فرد به صورت نرم افزاری در تراشه 1527 وجود دارد و شما نیازی به تنظیم سخت افزاری این آدرس نخواهید داشت. در مدار گیرنده هم شما اثری از دیپ سوییچ یا روش های سخت افزاری دیگر برای تعیین آدرس گیرنده مشاهده نمی کنید. اما اگر آدرس فرستنده و گیرنده تغییر نمی کند چطور می توان ریموت را برای گیرنده تعریف کرد؟


بر خلاف گیرنده های فیکس کد که از یک دیکودر سخت افزاری برای دیکود کردن آدرس استفاده می کنند، در ریموت کنترل های کد لرن، اطلاعات دریافتی از ماژول RF توسط یک میکروکنترلر دیکود می شوند. معمولا در کنار میکروکنترلر یک حافظه ی EEPROM هم برای تعریف ریموت ها در نظر گرفته می شود. زمانی که شما قصد تعریف ریموت کنترل جدیدی را دارید، با فشردن یک دکمه دستگاه منتظر دریافت اطلاعات می شود در این زمان شما باید یکی از کلید های ریموت را فشار دهید. با انجام این کار میکروکنترلر بیت های مربوط به آدرس را در حافظه ی EEPROM ذخیره می نماید.

از این پس هر گاه شما کلیدی از این ریموت را فشار می دهید، میکروکنترلر آدرس  ریموت شما را با آدرس های موجود در حافظه مقایسه می نماید، در صورت موجود بودن آدرس ریموت شما در حافظه، آن گاه بیت های داده را پردازش می کند در غیر اینصورت آن را نادیده می گیرد.



ریموت جک درب پارکینگ هاپینگ کد


ریموت جک درب پارکینگ رولینگ کد یا (آن‌طور که در بازار شناخته می‌شود) هاپینگ کد، از الگوریتمی استفاده می‌کند که در مقابل حملات تکرار (Replay attack) مقاوم است. نوع حملاتی که در موارد قبلی ذکر کردیم از این نوع حمله بودند؛ یعنی یا با شنود و یا با سعی و خطا، تلاش می‌کردیم کد صحیح را بدست آوریم، ولی این نوع ریموت در مقابل این نوع حملات مقاوم است. اما چطور؟
چیپست HCS301، یک انکدر KeeLoQ می‌باشد که قابلیت کد‌گذاری داده‌های ارسالی را با استفاده از پروتکل KeeLoQ دارد.
سیستم کدگذاری KeeloQ، از یک کلید 64 بیتی برای رمزگذاری داده استفاده می‌کند. در واقع پروگرام شدن آی سی به خاطر تنظیم همین کلید است. کاربر می‌تواند کلید مورد‌نظر خود را برای داده‌های ارسالی توسط ریموت جک درب پارکینگ تنظیم کند، به صورتی که فقط گیرنده‌ی مورد‌نظر ما که کلید را دارد، قادر به دکد داده‌های دریافتی از ریموت باشد. اما این رمز‌گذاری چطور به بالا رفتن امنیت کمک می‌کند؟
کدهای ارسالی از سمت ریموت، دارای سه بخش مجزا هستند:

    بخش ابتدایی که طبق دیتاشیت 6 بیت است و حاوی 4 بیت وضعیت کلید‌های فشرده است و 2  بیت هم وضعیت ریموت را گزارش می‌کنند (مثل ضعیف شدن باطری).
    28 بیت ادامه، سریال ریموت است. این بخش‌ها کد‌گذاری نشده است و به‌راحتی می‌توان آن‌ها را شبیه‌سازی کرد.
    32 بیت بعد حاوی اطلاعات کدگذاری شده است. این 32 بیت باعث ایجاد تفاوت چشمگیری در امنیت این نوع ریموت‌ها شده است. کدگذاری با استفاده از 64 بیت داده‌ی ذخیره‌شده در EEPROM صورت می‌گیرد.

همان‌طور که در عکس فوق مشخص است، داده‌های کدگذاری شده، حاوی 16 بیت شمارنده و 10 بیت DISC (که خود شامل بیت‌های دیگری است) و 4 بیت هم وضعیت کلید‌های ریموت هستند. اما این داده‌ها چطور به امنیت کمک خواهند کرد؟

شاید مهم‌ترین بخش وجود شمارنده در داده‌های ارسالی از ریموت جک درب پارکینگ است. شمارنده با هر بار فشرده شدن کلید، یک واحد اضافه می‌شود. اگر کلید کدگذاری تنظیم شده باشد، هر گیرنده‌ای که داده‌ها را دریافت می‌کند، قادر به رمز‌گشایی بخش کدگذاری شده نیست و نمی‌تواند داده‌های آن را استخراج کند.




 

انواع موتور جک پارگینگی بر حسب ولتاژ

 
جک های پارکینگی به طور معمول با  دو ولتاژ ۲۴و ۲۲۰ولت وارد بازار میشوند که هر کدام مزایا و معایبی دارند.از مزایای جک های پارکینگی ۲۲۰ ولت قدرت بیشتر آنها نسبت به جک های ۲۴ ولت هست،اما به دلیل متناوب بودن جریان برق و یا تردد بیش از حد خودرها این نوع جک ها داغ کرده و سویج دمایی آن خاموش میشود و جک به مدت ۳۰ دقیقه از کار میفتد تا متور ان خنک شود.جک های ۲۴ولت پارکینگی دیگر این ایراد را ندارند و داغ نمیکنند و در صورت قطع جریان برق میتواند از باطری پشتبانش بهره ببرد درحالی که جک های ۲۲۰ولت این قابلیت را ندارند.

جک های ۲۴ولت استهلاک و هزینه خدماتشان بیشتر است پس اگر در شهری زندگی میکنید که قطع جریان برق در آن کم است از جک های پارکینگی ۲۲۰ولت استفاده کنید اما اگر قطع برق در شهر شما زیاد است حتما از جک پارکینگی ۲۴ولت استفاده کنید.این نکته را در نظر بگیرید که جک های ۲۴ولت تولید کمی دارند پس باید حتما از برندهای معتبری مانند جک های پارکینگیBFT خریداری کنید که در تولید ان دقت بالایی انجام شده است.واز جک های پارکینگی نامعتبر  و ارزان استفاده نکنید چون شمارا قطعا اذیت خواهد کرد.


جک های پارکینگی ۲۴ولتی
 
یک ترانس بزرگ در تابلو مدار فرمان این نوع جک ها وجود دارد که ولتاژ برق شهر را به ۲۴ولت تبدیل کرده و بعد وارد جک میکند.متورهای جک های۲۴ولتی در کشور ما مورد استقبال بیشتری قرار گرفتن نسبت به متورهای ۱۲ولتی زیرا از قدرت بیشتری برخوردار هستند.متورهای ۲۴ولتی از روتورهای سیم پیچی و یک استاتور آهن ربایی ولتاژ خود را دریافت میکنند که این ولتاژ از طریق کلکتور و خازن  دریافت میشود.


جک های پارکینگی ۲۲۰ولتی
 
این جک های پارکینی با برق ۲۲۰ولت شهری کار میکنند و از ترانس ححیم داخل تابلو مدار فرمان خبری نیست.ساختار و استفاده این جک های پارکینگی از استاتور های سیم پیچی شده و  تعدادی از قطب های متفاوت برای داشتن دور متفاوت و دارای روتورهای قفسه سنجابی است.این جک های پارکینگی دوام بیشتر و اصطحلاک کمتری دارند زیرا داخل آن از کلکتور و زغال استفاده نشده است.

 


جک درب پارکینگ شرکت BFT

بی اف تی یکی از بهترین شرکت های تولید جک پارکینگ و راهبند اتوماتیک در ایتالیا است که از سال 1981 تاسیس شده.محصولات این شرکت با کیفیت عالی و بی نظیری تولید شده و تنوع زیادی دارد.BFT همواره سعی داشته است تا در جهت رفع نیاز کاربران همگام با تکنولوژی روز دنیا قدم بردارد. در این راستا هم سعی داشته است تا جک پارکینگی خود را با تنوع در کارایی های مختلف شامل جک پارکینگی بازویی و ریلی به بازار عرضه کند. جک بازویی یا لولایی بی اف تی یکی از بهترین انواع جک های درب پارکینگی به شمار می رود.

بی اف تی همواره خود را متعهد به یک قانون و سیستم اخلاقی می داند که از سال 2013 به طور جدی تصویب کرده است که آن هم کار و تلاش جدی در جهت کسب رضایت مشتری می باشد.


کمپانی بی اف تی پس از معرفی موفق بی اف تی فوبوس که در ایران یکی از جکهای پارکینگی پر فروش شد دو مدل دیگر از محصولات خوش قیمت را معرفی نمود. این دو مدل برای رقابت با محصولات ایتالیایی با قیمت پایین عرضه شده اند. این دو نواقص فوبوس را پوشش داده و نقاط قوت آن جک را دارا می باشند. از جمله مواردی که جکهای درب پارکینگی A25 و A40 به ارمغان آورده اند قدرت بیشتر و توانایی جابجایی درب با عرض بیشتر می باشد.



جک BFt



 

جک پارکینگی شرکت V2
َشرکت V2

 
شرکت V2 یکی از کمپانی های معتبر ایتالیایی است که در ایران از برندهای مطرح در زمینه جک درب پارکینگ است. اسن شرکت حدود 4 دهه در حال فعالیت است و در سال های اخیر محصولات این شرکت وارد بازار کشورمان شده است.ویتو محصولات متنوعی از جمله جک های پارکینگی بازویی و ریلی و چندین محصول دیگر برای اتوماسیون خانگی و اداری به بازار ارایه کرده است.

کمپانی وی تو در ایران بیش از ده سال است که سابقه دارد و محصولاتش از محبوبیت خاصی برخوردارهستند. ابتدا شرکت وی تو با جک درب اتوماتیک وی تو کالیپسو 400 وارد بازار ایران شد که توانست نظر بسیاری از فروشنگان این صنف را به خود جلب نماید. سپس مدل گلد Gold و جک درب اتوماتیک کالیپسو 500 را به بازار عرضه نمود. عمده فعالیت شرکت وی تو در ایران بر روی جک پارکینگی و درب اتوماتیک می باشد.انواع موتورهای ریلی در وزنهای مختلف مانند سری آیروس از دیگر محصولات این شرکت میباشد. شرکت وی تو ایتالیا در زمینه تولید موتور های کرکره برقی اتوماتیک نیز فعالیت دارد که به دلایل قیمتی و رقابتی بازار ایران، این موتورها به ایران وارد نمی شوند.

شرکت وی تو سالهاست در ایران فعالیت مستمر دارد. حتی با وجود تحریم های سخت اتحادیه اروپا، صادرات جک درب پارکینگی وی تو به ایران متوقف نشد و همواره قیمت جک پارکینگی وی تو با وجود کیفیت بالای آن بسیار مناسب بوده است.



 

جک پارکینگ شرکت نایس NICE


نایس
 

شرکت نایس یکی از بزرگترین شرکت های طراح و تولید کننده درب اتوماتیک پارکینگی و سیستم درب اتوماتیک است. هدف اصلی شرکت تولید کننده جک نایس افزایش سطح کیفیت زندگی با ساده سازی تمامی حرکات در روز است.کمپانی نایس یک گروه صنعتی بزرگ و خوش نام در زمینه سیستم های اتوماسیون است که خود شامل چندین شرکت بزرگ تولیدی می باشد.
سیستم های اتوماتیک راهبند ، دربهای پارکینگ، موانع جاده ای،، سایبان و محافظ و همچنین سیستم های هشدار های بی سیم برای ساختمان های مسکونی، تجاری و صنعتی در برنامه این شرکت نقش اصلی را ایفا می کنند.

در سال 1993 لائورو برونو با ساخت ریموت و تجهیزات جانبی برای ورودی های اتوماتیک و درب گاراژ ها و با پیشنهاد هایی جدید در تولید و برقراری ارتباط با «خانه اتوماتیک»، شرکت نایس را پایه گذاری کرد.
کمپانی نایس به عنوان یک جک ایتالیایی نسبت به سایر درب های اتوماتیک دارای محبوبیت بیش تری می باشد و یکی از دلایل این امر را می توان در قیمت مناسب تر این جک پارکینگی نسبت به سایر رقبا دانست.

جک های پارکینگی نایس به سه مدل TOO ، WINGO و TOONA تقسیم می شوند که خود مدل های WINGO و TOONA نیز دارای ۴ نوع جک مختلف هستند که برای درب پارکینگ با وزن و طول و ترددهای مختلف در نظر گرفته شده اند که در ادامه با آنها آشنا می شویم :



جک نایس وینگو

جک نایس تونا

جک نایس تو


جک پارکینگی نایس را می توان یکی از انواع پر فروش جک پارکینگی ایتالیایی در بازار امروز ایران دانست. در واقع قیمت مناسب در کنار کیفیت و دوام و تنوع این جک پارکینگی در فروش بالای آن بی تاثیر نبوده است.




جک پارکینگ شرکت یال


یال یکی از شرکت های تولید کننده جک پارکینگ و قفل برقی است.تنوع و قیمت جک یال برای انواع درب های ریلی ، دو لنگه و تک لنگه رده قیمت میانه را در بین محصولات درب اتوماتیک پارکینگ به خود اختصاص داده است و این قیمت در کنار کارایی و کیفیت و از همه مهمتر گارانتی و خدمات پس از فروش انتخابی مناسب برای خرید درب پارکینگ می باشد.

گروه یال درب مدرن از سال 1383 با هدف ارئه ی بهترین خدمات در زمینه جک پارکینگ و کرکره برقی پا به عرصه گذاشت . برای ارئه ی یک محصول بی نقص و با کیفیت ابتدا باید تمامی معایب و مزایای کالاهای هم نوع را پیدا کرد و از آنها برای تولید یک محصول استثنایی استفاده نمود به همین خاطر گروه یال درب مدرن در ابتدا، با استفاده از بهترین نصاب ها اقدام به نصب و  راه اندازی انواع جک های پارکینگی نمود تا فن این کار را بیاموزد و آن را در دنیای واقعی درک کند  تا تمامی مشکلات احتمالی و مزایای انواع جک ها و موتور کرکره های خارجی را پیدا کند.


گروه یال درب مدرن  به کمک  مهندسین توانای ایرانی و  با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا و همچنین درک بالا از نیاز مشتری در سال 1392 با افتخار اقدام به تولید جک پارکینگ  صد درصد ایرانی  با کیفیتی کم نظیر نمود و پس از گذشت یکسال و گذر از امتحان های استاندارد و فنی در سال 1393 محصولاتش را روانه بازار کرد.

شرکت یال تولیدات خود را با جک بازویی دو لنگه یال در مدل های X1 و X2 آغاز و عرضه نمود، سری جدید درب پارکینگ یال با نام پریم Prim با کورس های 60 و 70 و جک تک لنگه یال (مخصوص درب های تک لنگه) پرایم با کورس استثنایی 80 سانتی متر میتواند درب هایی تا وزن یک تن را جایجا نماید، جک ریلی یال با جابجایی درب هایی تا طول 15 متر با وزن 1500 کیلوگرم به راحتی میتواند انواع درب اتوماتیک ریلی را جابجا نماید.در بین مدل های درب اتوماتیک پارکینگ محصولات یال با دارا بودن گارانتی تعویض در خدمات ، خود را یک سرو گردن از سایر برندها بالا کشیده است. برخی مدل ها دارای گارانتی 3 ساله و سری جدید جک های یال دارای گارانتی 5 ساله هستند که در نوع خود بی نظیر هستند.




شرکت یال




 



جک پارکینگی شرکت پروتکو Proteco


شرکت پروتکو


 
شرکت Proteco یک شرکت ایتالیایی است که با بیش از 40 سال فعالیت در زمینه سیستم های خودکار برای درب ها، درب های گاراژ، کرکره های اتوماتیک و راهبند برندی شناخته شده به شمار می رود. شرکت Proteco در طی این سال ها هر روز در حال توسعه و پیشرفت در این زمینه بوده است. این شرکت در تولید محصولات خود، دقت بالایی در انتخاب مواد اولیه به خرج می دهد که این یکی از موارد ساده ولی در عین حال مهم است و از نقاط قوت این شرکت محسوب می گردد.

استفاده از استاندارد هاي مختلف در زمينه مونتاژ و ارائه محصولاتي با کيفيت بالا پروتکو را به شرکتي پيشرو در زمينه تکنولوژي و نوآوري تبديل نموده است ، کليه محصولات قبل از تحويل به مشتري تحت سخت ترين شرايط تست و کنترل کيفيت قرار گرفته و سپس عرضه مي گردد.شرکت پروتکو انواع درب های اتوماتیک پارکینگی را عرضه می کند و نسبت به شرایط آن محیط و میزان فضای آن محدوده مصرف کنندگان می توانند درب مورد نظر خود را تهیه کنند. به طور مثال درب کشویی پروتکو برای مکان هایی که قابلیت نصب درب های اتوماتیک لولایی ندارد استفاده می شود.

ليدر به عنوان پرفروشترين مدل اين برند است که در سه مدل ليدر 3 - 4 - 5 در بازار عرضه شده و براي دربهاي با طولهاي مختلف مناسب است.اما پروتکو قابليت و قدرت ليدر را با مدل جديد با نام ACE به بازار عرضه کرده تا براي مشترياني که به ظاهر سيستم درب اتوماتيک خانه خود اهميت مي دهند مناسب باشد.




 


جک درب پارکینگ شرکت سیماران


شرکت صنایع الکترونیک سیماران به عنوان یکی از معتبرترین شرکت های تولیدی طی سالیان متمادی در زمینه تولید صنایع الکترونیکی فعالیت داشته و پیوسته در خدمت به مصرف کنندگان ایرانی خدمات شایان توجهی را ارائه داده است.
سیماران همواره نامی آشنا در صنعت سیستم های حفاظتی و نظارتی بوده است. این شرکت، فعالیت خود را با تولید انواع آیفون تصویری آغاز کرد. یکی دیگر از محصولات تخصصی سیماران، انواع جک درب اتوماتیک بوده است. اولین جک های پارکینگی تولید شده در این شرکت، مدل فراز بود که با ایده برداری از جک های درب اتوماتیک پروتکو ایتالیا طراحی و ساخته شد. در ابتدای تولید این کالاها، از موتور های اصلی پروتکو استفاده می شد و پس از تحقیق کافی، سیماران دست به تولید موتور های جک ایرانی زد.


جک درب پارکینگ سیماران را به جرات میتوان با کیفیت ترین جک درب پارکینگ ایرانی دانست ، کیفیت ساخت بالا و بهره گیری از موتور قدرتمند ، گارانتی و پشتیبانی شرکت سیماران این برند را بهترین برند داخلی کرده است.همانطور که گفته شد شرکت سیماران محصولی با نام جک فراز سیماران را در گروه تولیدات خود قرار داده است که از نظر کیفیت و کارایی در رده ی محصولات بسیار خوب درب اتوماتیک و جک پارکینگی قرار گرفته است. این محصول به دو شاخه ی درب لولایی و درب ریلی تقسیم می شود که در مکان هایی که فضای کافی جهت باز و بسته شدن درب وجود داشته باشد، از درب های لولایی و در مکان هایی با فضای کم که امکان باز شدن درب به داخل وجود نداشته باشد، از درب با موتور ریلی استفاده می شود.
 
سیماران

 


یررسی جک پارکینگی

بررسی چند نکته قبل از خرید جک پارکینگی

1:  احتمالا اولین نکته‌ای که  به آن فکر می‌کنید، این است که آیا می توانید جک درب پارکینگ را خودتان نصب کنید؟ در پاسخ باید گفت خیر,فراموش کنید, این کار باید توسط متخصصین حرفه‌ای انجام شود،  زیرا این کار نیاز به دانش و قوانین خاص دارد. شما برای نصب جک پارکینگی نیاز به یک نصاب حرفه‌ای دارید و پیدا کردن آن کمی زمان می‌برد اما در آخر اطمینان حاصل می‌کنید که تمام  تجهیزات شما به درستی نصب شده است.


2:  چه مقدار هزینه ای برای خرید جک درب پارکینگ باید پرداخت کنید؟


مواردی وجود دارد که  قبل از خرید جک باید آنها را در نظر بگیرید تا محصول درستی را انتخاب کنید و هم هزینه زیادی پرداخت نکرده باشید. انتخاب جک پارکینگی مناسب درب پارکینگ شما به وزن درب، عرض درب و میزان تردد روزانه شما بستگی دارد،  با رعایت این چند اصول شما جک پارکینگی مناسبی هم از لحاظ قدرت و کیفیت و هم از لحاظ قیمت را خریداری می‌کنید. اما گاهی پیش میاید است که افرادی برای پرداخت هزینه کمتر دنبال جک های ارزان قیمت و بی نام و نشان رفتند که از لحاظ استاندارد،  مناسب با وضعیت درب پارکینگ آنها نبوده است. پس در نظر داشته باشید این گونه انتخاب اکثر با شکست روبه‌رو می‌شود و قطعاً هزینه کار شما را دو برابر خواهد کرد.


3:  تعمیر و نگهداری جک درب پارکینگ چگونه است؟

علاوه بر سرویس سالانه جک پارکینگ توسط متخصصین، چند نکته دیگر وجود دارد دارد که برای نگهداری از جک پارکینگ باید انجام دهید:  پاک کردن  فتوسل ها، هر چند ماه یک بار لایه محافظ فتوسل ها را درآورده و آن را تمیز کنید  تا به عملکرد بهتر جک پارکینگ شما کمک کند. پاکسازی زباله، برگ و غیره از مسیر درب پارکینگ. اگر تجهیزات ایمنی شما باطری خور هستند در تاریخ و زمان مشخص حتما آنها را تعویض کنید.


4: درصورت قطع برق آیا جک پارکینگی کار می‌کند؟

بله. بسیاری از جک های  پارکینگی امروز مجهز به کلید خلاص کن هستند تا در صورتی که برق قطع شود جک ها خلاص شوند و درب پارکینگ به حالت دستی در بیاید.


5:  آیا جکهای پارکینگی جنبه ایمنی هم دارند ؟

استفاده از جک درب پارکینگ علاوه بر راحت کردن کار شما برای باز و بسته کردن درب، ایمنی ساختمان شما را نیز بالا می برد. درب های قدیمی با قفل های سنتی و بدون جک پارکینگی  به راحتی با هل دادن و فشار به وسیله یک اهرم باز میشوند،  اما استفاده از جک درب پارکینگ با قفل های برقی این امکان را تقریباً به صفر رسانده است.




برای نصب جک درب پارکینگ چه اقداماتی باید انجام دهیم؟!


قبل از نصب جک پارکینگی باید محل نصب حتما  بازرسی شود تا درب هیچ گونه مشکلی از بابت نصب جک نداشته باشد و اطلاعاتی در مورد درب به نصاب و فروشنده جک داده شود، اطلاعاتی مانند تعداد تردد در روز، عرض و وزن درب، نوع درب ماندد تک لنگه،دولنگه،و ...
همچنین باید درب شما از لحاظ ایمنی ارزیابی شود زیرا درب های  غیر استاندارد و خراب امکان خطر مالی و جانی را به همراه دارند. پس قبل از نصب از سالم بودن لولاها، ستون‌های درب  اطمینان حاصل کنید .نقاط برخورد درب  خود را چک کنید و در همان نقاط از لبه های ایمنی استفاده کنید تا در صورت گیرد افتادن شخص و یا خودرو بین درب به آنها آسیبی وارد نشود و در تماس با آنها  درب متوقف شود.


ایمنی نصب جک پارکینگی

ایمنی جک پارکینگی


 
جک درب پارکینگ بر روی دربهای ریلی بسیار حساس‌تر است و از لحاظ ایمنی دقت بالاتری می‌خواهند همچنین قبل از نصب موقعیت رفت و آمد کوچه و خیابان خود را هم در نظر بگیرید تا بتوانید سرعت مناسب باز و بسته شدن جک پارکینگ را تعیین کنید. برای درب هایی که رو به بیرون، پیاده رو و خیابان باز می شود، حتما از لوازم هشدار استفاده نماید. یعنی علاوه بر چراغ چشمک زن از لوازم استفاده کنید که به عابرین و وسایل نقلیه بیرون هشدار دهد که ، دربی در حال باز شدن است .بعد از نصب جک پارکینگ از نصاب خود بخواهید آزمایش نیرو را برروی درب انجام دهد و از درست کار کردن جک بر روی درب پارکینگ تست انجام دهد.. و آموزشهای لازم مانند خلاص کردن جک در هنگام قطع برق را به شما بدهد.

کیفیت نصب نباید فراموش شود,متاسفانه برخی از مردم به کیفیت جک درب اهمیت میدهند اما به کیفیت نصب ان اهمیتی نمیدهند و این باعث میشود تا درب با مشکلات زیادی روبرو شوند که باعث اذیت مشتریان و کاهش عمر بازوها میشود.بنابراین اطمینان حاصل کنید که یک نصاب ماهرو با تجربه کار نصب جک در را انجام دهد.




 

درب ریلی چیست

 
مزایای استفاده از جک های پارکینگی کشویی


بعضی از افراد جک های زیرزمینی را با جک های کشویی اشتباه می‌گیرند، این دو جک شاید از لحاظ نوع موتور یکی باشند، ولی در سخت‌افزار شان تفاوت های چشمگیری دارند.
جک های کشویی برقی دارای چرخ هایی هستند که با زاویه در پایه دربها تنظیم شده‌اند، این چرخ‌ها دارای مشخصات شیاری V یا U شکل هستند که در طول مسیر در زمین اجرا می شوند. مزیت اصلی جک های کشویی، اجرای آنها در فضای محدود می باشد. پارکینگ هایی که فضای آنها بسیار کم است و ماشین‌ها تا نزدیکی درب پارک شده‌اند، نمی‌توانند از جک ها و درب‌های استفاده کنند که به داخل باز می‌شود، بنابراین بهترین گزینه برای اینجور مکان‌ها جکهای پارکینگی کشویی هست.

همچنین  این جک ها بسیار قوی هستند و یک عامل بازدارنده عالی برای متجاوزین که قصد ورود به مکان شما را دارند است. زیرا تجهیزات این گونه جک ها مانند مدل زیرزمینی آشکار نیست پس نمی‌توان به آن دسترسی داشت و آن را خراب کرد، از لحاظ قیمت هم این جک ها از مدل های زیرزمینی ارزان‌تر هستند. پس اگر هم فضای محدود و هم بودجه محدود دارید این جک بسیار مناسب محل شما است. نکته‌ای که در مورد این جک باید به آن دقت کنید این است که نگهداری و مراقبت از این جک نسبت به جک های دیگر بیشتر است، زیرا این جک در یک مسیر واحد در حال حرکت هستند پس مرتباً باید مسیر حرکت آنها چک شود که مانع و یا قطعه ای،  زباله ای،چیزی در مسیر حرکت آنها نباشد، مخصوصاً در فصل زمستان و پاییز که شاخ و برگ یا برف و یخ زدگی در مسیر حرکت ممکن است باشد، زیرا اگر جک هنگام حرکت در مسیر متوجه مانع شود حرکت آن متوقف می‌شود. آنها همچنین نسبتاً پر سر و صدا هستند.

نصب این گونه جک ها در مسیر های شیب دار خطرناک است زیرا اگر به دلیل شیب و یا یک اتفاق تصادفی موتور از درد جدا شود درب حرکت کرده و در مسیر خود ممکن است به ماشین و یا افرادی که بین درب هستندآسیب جدی بزند و همچنین فشار قرار داده شده بر روی موتور برای حرکت درب به سمت بالا و پایین در شیب باعث می‌شود به موتور به شدت آسیب برساند و طول عمر جک را به شدت پایین بیاورد.




انواع جک درب پارکینگ

اپراتورهای مکانیکی

جک درب پارکینگ الکترومکانیک . این نوع با تغییر طول فاصله بین براکت دروازه و براکت پست کار می کند. فقط در چرخش دروازه کار می کند. یکی از ساده ترین نصب ها است اما به طور کلی کوتاه ترین ضمانت را دارد.

 این نوع با استفاده از بازوی مفصلی درب را باز می کند و درب را نزدیک می کند. آنها از باد و سایر انسداد ها بهتر از محرک استفاده می کنند. و اکثر اپراتورهای تجاری حداقل 5 سال گارانتی دارند.

(3) گیتس کشویی - دو نوع سبک زنجیره محور یا دندانه دار / پینیون وجود دارد. هر دو با کشیدن زنجیره یا رک از اپراتور کار می کنند تا هر یک از انتهای دروازه را به سمت جک درب پارکینگ بکشند.

(4) Barrier Gates - اینها برای بالا بردن و پایین آمدن یک تیر از طریق یک جاده برای کنترل ترافیک ، به صورت تعادل و متعادل هستند.


 هیدرولیک

(1) این مزیت را دارند که می توانند بیش از نمونه های مکانیکی خود انرژی تولید کنند. و از آنجا که قطعات متحرک کمتری دارند ، معمولاً بیشتر دوام می آورند و در بیشتر مواقع خراب شدن می توانند دوباره ساخته شوند. متداول ترین انواع محرک و اپراتور دذب در زمین هستند.

ایمنی

 برخی از نیازهای اصلی برای جک درب پارکینگ
    این سیستم باید دارای یک سیستم محافظت از گیر افتادن ذاتی باشد که اگر به درستی تنظیم شود باعث می شود که گیت چند اینچ معکوس شود و سپس خاموش شود تا زمانی که دستوری را دریافت کند که اپراتور را مجدداً تنظیم کند.

    جدیدترین الزامات امسال این است که همه جک درب پارکینگ باید یک عکس عکس کنترل شده یا لبه دذب تحت نظارت داشته باشند. معنی این امر این است که اگر اپراتور چشم عکس یا لبه درب را تشخیص ندهد ، اپراتور اجرا نمی شود.

(ب) دستگاه های ایمنی

(1) دستگاه های داخلی

    سیستم ذاتی - دو روش مختلف که اجک درب پارکینگ از آن استفاده می کنند. یک روش با نظارت بر میزان استفاده از آمپر در موتورها کار می کند و یک تغییر ناگهانی سیستم را متوقف می کند تا اپراتور متوقف شود و چند اینچ گیت معکوس شود. روش دیگر با نظارت بر چرخش موتور است که در آن یک توقف غیر منتظره باعث متوقف شدن اپراتور شده و چند اینچ دروازه را معکوس می کند. هر دو روش در اثر برخورد یا فکر کردن دروازه با حداقل 40 پوند مقاومت یا به اندازه کافی برای متوقف کردن دروازه ، به چیزی برخورد کرده است (یعنی بادهای شدید).

(2) دستگاه های خارجی

    پرتوهای عکس - غیر قابل نظارت - بیشتر جک درب پارکینگ از رله معمولی و معمولاً باز بر روی پرتو عکس برای نشان دادن انسدادی که باعث بسته شدن رله می شود استفاده می کردند. این استاندارد صنعتی بود تا  زمانی که نسخه فعلی UL325 شروع به کار کرد. تیرهای نظارت شده - به مارک جک درب پارکینگ بستگی دارد. چهار روش رایج ، مقاوم در برابر 10K ، NC ، 2 سیم پالس 2 فرکانس و 2 سیم پالس 3 فرکانس است. جک درب پارکینگ که به تیرهای مانیتور شده احتیاج دارند بدون اتصال پرتوی کنترل شده به واحد نمی توانند کار کنند.
   
جک درب پارکینگ- به طور معمول در لبه جلوی درب قرار می گیرند تا انسداد را با برخورد به آن تشخیص دهند. لبه ها نیز گاهی اوقات برای محافظت بیشتر در لبه انتهایی و ستون های راهنما قرار می گیرند.  ایمنی تماسی است ، به این معنی که لبه درب باید با انسداد تماس داشته باشد قبل از اینکه معکوس شود. لبه های جک درب پارکینگ کنترل شده با دستورالعمل های فعلی UL برای یک سیستم ایمنی ثانویه مطابقت دارند.
 
   حلقه های درون زمین - برای خروج آزاد و تشخیص وسایل نقلیه در مسیر دروازه استفاده می شود. آنها در یک مستطیل بزرگ در درایو قرار می گیرند که معمولاً 4'x8 'یا 6'x12' حدود 4 'خارج از تاب دروازه در دو طرف دروازه است. استانداردهای UL را برای یک سیستم ایمنی مطابقت ندارد.

    Exit Probes - وسیله ایمنی نیست که فقط برای خروج آزاد استفاده شود. بر خلاف حلقه ای که وجود یک پروب حلقه وسیله نقلیه را تشخیص می دهد ، جابجایی در میدان مغناطیسی ناشی از وسیله نقلیه در حال حرکت از طریق میدان را تشخیص می دهد. هنگامی که یک وسیله نقلیه حرکت را متوقف می کند ، برای پروب نامرئی می شود. استانداردهای UL را برای یک سیستم ایمنی مطابقت ندارد.



جک درب پارکینگ دو لنگه


جک درب پارکینگ دو لنگه  در واقع جک درب پارکینگ  معمولی هستند که به صورت عمودی از وسط بریده می شوند. این بدان معناست که آنها تقریباً به نیمی از فضای دروازه های چرخش سنتی احتیاج دارند تا هنگام باز شدن در وسط تا می خورند.این ممکن است برای افرادی که فضای محدودی دارند گزینه مناسبی به نظر برسد اما چند نکته وجود دارد.

جک درب پارکینگ دو لنگه

روش سنتی نصب جک درب پارکینگ دو لنگه دو برابر داشتن یک مسیر در زمین یا یک راه آهن بالای درب است که لبه جلوی جک درب پارکینگ دو لنگه را هنگام باز و بسته شدن هدایت می کند. اما ریل های سقفی نمی توانند جذاب باشند و ارتفاع وسایل نقلیه را که می توانند از دروازه عبور کنند محدود می کنند. مسیرهای زمینی برای پاک کردن آنها از برگ و شن و غیره به نظافت منظم نیاز دارند.

برای اطمینان از عملکرد صحیح ، جک درب پارکینگ دو لنگه  باید با دقت نصب شوند. آنها باید بتوانند در سفر کامل خود بدون اتصال در مسیرها یا ریل حرکت کنند.

با این حال ، اکنون یک کیت جدید وجود دارد که امکان نصب جک درب پارکینگ دو لنگه بدون مسیر یا ریل را فراهم می کند. مانند هر دروازه دو برابر ، نصب دقیق و دقیق دروازه ها ، لولاها و کیت برای عملکرد صحیح بسیار حیاتی است. این دروازه ها همچنین برای بسته شدن دروازه به توقف نزدیک نیاز دارند.

پس از نصب کیت یا آهنگ ها ، جک درب پارکینگ دو لنگه را می توان با موتورهای اتوماتیک استاندارد جک پارکینگی مانند بازوی مفصلی ، قوچ ها ، پیچ خطی یا زیرزمینی خودکار کرد.ماهیت پیچیده جک درب پارکینگ دو لنگه به این معنی است که محدودیتی برای اندازه دروازه هایی که می توانند ساخته شوند وجود دارد وجک درب پارکینگ دو لنگه  صنعتی بزرگتر باید به طور خاص ساخته شوند.

جک درب پارکینگ چیست و چگونه کار می کند؟

جک درب پارکینگ دو نوع دارد: دروازه تاب یا تاب ، و دروازه کشویی ، بیشتر مناسب برای فضاهای کوچک است و به طور گسترده ای برای ورودی خانه های تک استفاده می شود.

البته درب هایی با هر وزن ، اندازه و قدرت وجود دارد.

چرا ما در مورد قدرت صحبت می کنیم؟ تقریباً واضح است: ساختار الکتریکی به لطف عملکرد یک موتور باز و بسته می شود. این ، با توجه به اندازه ، وزن و استفاده از گیت ، می تواند یک یا دو نفره ، زیرزمینی یا خارجی باشد و بدیهی است که کم و بیش قدرتمند باشد.

به عنوان مثال ، درب در یک ساختمان آپارتمانی که به طور مداوم مورد استفاده قرار خواهد گرفت ، نصب یک موتور نسبتاً قدرتمند یا دوتایی را پیشنهاد می کند که عملکرد صحیح مکانیسم را تضمین می کند. برای ورودی خانه ما که حداکثر چهار بار در روز از آن استفاده می کنیم ، یک موتور خارجی کاملاً کوچکتر کافی است.

موتور توسط یک ریموت کنترل می شود که آن را باز و بسته می کند.

با این حال ، اگر فوتوسل ها با موانعی روبرو شوند ، باز یا بسته شدن توسط موتور مسدود می شود: سلول های فوتو به طور کلی در دو طرف آستانه مرتب شده اند و برای بررسی حضور افراد ، وسایل نقلیه و موانع نزدیک یا داخل آستانه درب استفاده می شوند .

اگر به اصطلاح مدل درب باشد ، پیستون های الکترومکانیکی یا هیدرولیکی جک درب پارکینگ نیز وجود دارند که حرکات باز و بسته شدن درها را کنترل می کنند.

اگر جواب نداد چطور؟ برای درک اینکه این نقص کجاست ، بنابراین لازم است که اجزای مختلف را بررسی کنید ، از اجزای خارجی شروع می شود تا قطعات غیر ضروری از مکانیزم جدا نشود.

بنابراین بیایید مکان های احتمالی مشکلی را که جک درب پارکینگ برای آن باز می شود یا اصلاً باز نمی شود ، ببینیم و چه روش هایی را می توان برای حل این مشکل اجرا کرد.


جک درب پارکینگ




خرید از ما